El taller presencial Audience Design Lab, d’International Screen Institute, es durà a terme del 25 al 28 de juny 2024 a l’Impact Hub Vienna de Viena (Àustria). La data límit per inscriure-s’hi és el proper 13 de maig.
Aquesta formació està orientada a presentar una metodologia de disseny d’audiències a la propera generació de cineastes talentosos i oferir informació sobre la indústria audiovisual europea i independent actual.
En el transcurs de quatre dies, fins a cinc equips dedicats al cinema rebran, cadascun, un taller creatiu i personalitzat sobre el seu projecte dirigit per un dissenyador d’audiències altament qualificat on exploraran i identificaran audiències potencials i rutes de comercialització per a la seva pel·lícula.
El laboratori comptarà amb el suport de sessions individuals amb experts de la indústria per brindar un millor suport als participants.
Perquè una pel·lícula existeixi al món, necessita saber quina és la seva posició tant dins del mercat com amb el seu públic. No posicionar una pel·lícula des del principi significa córrer un gran risc, ja que l’èxit poques vegades passa per si mateix. Saber qui són les teves audiències potencials abans d’embarcar-se al llarg i desafiant viatge del cinema independent et brindarà millors possibilitats de trobar i participar de manera significativa.
Aquest taller s’adreça a equips (director/a-productor/a) amb projectes de cinema de ficció, documental i animació (tots els gèneres són benvinguts, però s’hauran de proporcionar subtítols en anglès a les peces) que es trobin en una fase avançada de desenvolupament o que hagin completat el llargmetratge (s’accepta picture-lock). International Screen Institute persegueix la igualtat. Per això, els equips de dones i/o de diverses ètnies o estats socioeconòmics són encoratjats per l’organització.
En el cas dels projectes en desenvolupament, serà més beneficiós per als equips que hagin desenvolupat els seus projectes prou com per poder-los definir clarament en termes d’història, gènere i, per tant, audiències.
Processos claus coberts per la formació:
- Temes, emocions i valors.
- Persones i viatges de l’usuari.
- SWOT i benchmarking.
- Industry Pitch.
- Ideació/pluja d’idees.
- Caixa d’eines amb altres consells i trucs útils.
Quota de participació: 1.755 euros (sense incloure IVA) per equip (fins al 10 d’abril de 2024). Passada aquesta data la tarifa puja a 1.950 euros.
Es recomana l’assistència d’un equip base de productor/a més director/a, amb el suport d’un tercer membre de la pel·lícula com a coproductor-a/guionista/executiu-va.
Aquesta tarifa cobreix el dinar i els descansos diaris per al cafè, així com dos sopars de networking del laboratori.
La tarifa no cobreix viatges ni allotjament; aquests serien addicionals i anirien a càrrec dels participants. Es compartirà una llista d’hotels i hostals recomanats per als participants seleccionats, a poca distància del lloc de celebració de l’esdeveniment.
Si teniu dubtes, contacteu amb l’organització a: office@screeninstitute.eu
Consulteu el webinar informatiu d’aquesta formació.
Data límit: 13 de maig de 2024 (ampliada).
Audience Design Lab d’International Screen Institute compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.