L’Observatori Europeu de l’Audiovisual tornarà enguany a Cannes amb dues noves conferències i un estand al Marché du Film (H1 Riviera). L’equip de l’Observatori estarà present a Cannes des del primer divendres i fins al primer cap de setmana i espera trobar-se amb professionals internacionals del cinema al Marché du Film, al Palais des Festivals i a la Croisette.
La primera conferència anunciada per l’Observatori preguntarà què fa que una pel·lícula europea tingui èxit i com podríem aconseguir-ne més.
Les pel·lícules europees aconsegueixen actualment una proporció respectable del 26% de les entrades de cinema. El percentatge de pel·lícules nord-americanes és més baix a Europa que a la majoria de països no europeus ni nord-americans. Tanmateix, el percentatge de pel·lícules europees s’estanca. De fet, l’estructura de les entrades per a les pel·lícules europees ha canviat, amb menys superproduccions europees i la majoria de pel·lícules de gamma mitjana representen la majoria de les entrades. El nombre d’entrades per a pel·lícules europees fora d’Europa s’ha reduït molt, potser lligat a la manca actual de superproduccions europees. I, per tant, les entrades nacionals són encara més importants. Aquesta configuració del mercat, per descomptat, crea realitats i oportunitats molt diferents per a les pel·lícules originàries de mercats grans i petits.
Sota el títol ‘Success made in Europe!‘ (Èxit fet a Europa!), la conferència es durà a terme el dissabte 17 de maig de 9.30 a 11.30h (CEST) a la zona de conferències del Main Stage (Riviera). L’esdeveniment està obert a totes les acreditacions de Marché, Festival i Premsa. S’hi podrà accedir amb una acreditació per entrar al Palais.
La conferència és un esdeveniment híbrid i també es retransmetrà en directe a la plataforma de YouTube del Marché du Film per a tothom que no participi al Marché. L’idioma de la conferència és l’anglès.
Els ponents experts es donaran a conèixer molt aviat i, com és habitual, l’equip de l’Observatori proporcionarà una introducció de context amb instantànies de Martin Kanzler i Sophie Valais, els dos subdirectors de l’Observatori. El panel d’experts estarà moderat per Gilles Fontaine, cap del Departament d’Informació de Mercats de l’Observatori i Maja Cappello, Cap del Departament d’Informació Jurídica.
Una segona conferència de l’Observatori al Marché du Film llançarà l’edició 2025 de l’informe FOCUS – World Film Market Trends de l’Observatori, que estarà disponible gratuïtament com a obsequi en aquest esdeveniment i a l’estand de l’Observatori (H1 Riviera) durant el Marché du Film. Aquest informe anual de butxaca ofereix informació essencial sobre les principals tendències clau del sector cinematogràfic internacional. Aquesta conferència, coorganitzada pel Marché du film, està dissenyada com un esdeveniment “tot el que necessites saber” en un format breu de 45 minuts. Gilles Fontaine, Martin Kanzler i l’analista de cinema Manuel Fioroni parlaran de tendències amb un representant de la indústria cinematogràfica brasilera. Aquesta ronda de converses abordarà les últimes tendències en cinema, producció i distribució de pel·lícules amb un enfocament especial al Brasil, el País d’Honor d’enguany a la March du film.
Sessió FOCUS 2025: Tendències clau en el sector cinematogràfic es durà a terme divendres 16 de maig de 17.00 a 17.45h (CEST) a l’escenari del Palais al nivell -1. Tots els participants rebran una còpia gratuïta de l’informe anual FOCUS – World Film Market Trends de l’Observatori. L’idioma de la conferència és l’anglès.
Inscripcions gratuïtes a ‘FOCUS 2025: Tendències clau en el sector cinematogràfic‘
Susanne Nikoltchev, directora executiva de l’Observatori, va dir que esperava “explorar les tendències cinematogràfiques actuals i les possibilitats reals per impulsar l’èxit del cinema europeu”.
L’equip de l’Observatori Audiovisual Europeu estarà present a l’estand H1 de la zona Marina/Riviera del Palais des festivals del 13 al 21 de maig.
Contacte: Alison.hindhaugh@coe.int