La quarta edició de CartoonNext, de CARTOON, es durà a terme del 23 al 25 d’abril del 2025 a Marsella (França), amb el suport d’Europa Creativa MEDIA. La data límit per inscriure-hi projectes d’animació en desenvolupament per a marca cross-media o multiplataforma és el 29 de gener de 2025.
Sol·licitants elegibles:
Aquesta iniciativa que imagina el futur de l’animació i el contingut digital està destinada a productors/es europeus/es que vulguin convertir el projecte d’animació o la propietat intel·lectual d’animació en una marca cross media o multiplataforma. També es troba oberta per a creadors europeus i propietaris de propietats intel·lectuals que vulguin fer servir la seva animació per desenvolupar un projecte cross media.
Es requereix un nivell fluid d’anglès per comunicar-se amb els altres participants de la formació. A més, els pitchings es realitzen en anglès i no es proporciona traducció instantània.
En el cas dels projectes presentats per a desenvolupament i producció, es requereix una companyia de producció adjunta. Tot i això, per a projectes en fase de concepte, és possible presentar-s’hi sense productora.
Projectes elegibles:
- Propietat intel·lectual existent o en desenvolupament per ser creada/desenvolupada a través de múltiples plataformes.
- Originada d’una sèrie de televisió, una pel·lícula o un curtmetratge d’animació, d’un llibre, d’un videojoc, d’una experiència VR/AR o d’un joc, en què l’animació sigui utilitzada per estendre la propietat cap a una proposta cross over.
- En una fase en què, almenys, dues idees per a diferents plataformes puguin ser presentades en pitching.
- Projectes en fase de concepte, desenvolupament o producció.
Materials requerits:
PAS 1. Abans de presentar un projecte, assegureu-vos que teniu tots els elements requerits.
- Sinopsi.
Descripció curta de la història, que es publicarà a l’app mòbil de CARTOON o a la seva pàgina web. En anglès i màxim 700 caràcters incloent espais. - Arxiu del projecte (PDF).
Intenta no excedir les 20 pàgines. Ha d’estar escrit en anglès. Heu de presentar el projecte de la millor manera afegint els elements que millor el descriguin per tal de convèncer el comitè de selecció. A continuació, trobareu alguns suggeriments d’elements a posar al fitxer. Són rellevants per al projecte, però ets lliure de reorganitzar-los.
- Pàgina de sumari amb el títol, els productors, el talent creatiu clau i un altre talent, l’audiència, una imatge still representativa, el format…
- El concepte/nota d’intenció: ha d’explicar què és el projecte (menció breu a l’origen del mateix), perquè porta a un desenvolupament multiplataforma i quins desenvolupaments consideres (màxim dues pàgines).
- Bones imatges del projecte i atractius elements gràfics.
- Tractament/storyline (descripció extensiva de la història).
- Descripció dels personatges.
- Descripció dels entorns.
- Descripció de la funcionalitat.
- Descripció del game play, si és rellevant.
- Descripció dels patrons de joc, si és rellevant.
- Descripció de l’estat de progrés.
- Suggeriment d’informació addicional: qualsevol roll-out, pla de distribució o màrqueting o pla financer o de negoci, si és conegut en aquest moment.
- Detalla tant com puguis el contingut/plataforma que desenvoluparàs. Tingues en compte que, per obtenir consells clars i útils del panell d’experts, hauràs de ser tan precís com sigui possible.
3. Imatges:
Prepara tres fotografies boniques del projecte per a l’aplicació mòbil i el lloc web de CARTOON així com per a la premsa.
Els productors/es s’esmentaran a l’aplicació mòbil i a la pàgina web, però no s’afegeix cap copyright a les pròpies imatges (insereix-ne una si en vols una).
Consulta la presentació del web i la pàgina a l’aplicació mòbil per veure com es mostren les imatges.
Tingues en compte que no pots canviar les imatges un cop el projecte hagi estat enviat.
- Una imatge still vertical. 1920×2560 px, RGB, jpg, màxim 10MB. Amb el títol del projecte. Amb els logos o el nom de les companyies de producció.
- Una imatge still horitzontal. 1920×1150 px, RGB, jpg, màxim 10MB. Sense cap text. La imatge ha de ser diferent de la vertical. Amb una discreta menció al copyright.
- Una imatge still quadrada: 650×650 px, només jpg, màxim 1 MB. Amb una discreta menció al copyright.
PAS 2: Connecta’t al teu compte a My Cartoon. Si no estàs registrat, crea un compte.
Acceptació del projecte i inscripció a l’esdeveniment.
CARTOON t’informarà de la decisió del comitè de selecció la setmana del 10 de febrer de 2025.
Si el vostre projecte ja ha estat enviat i aprovat, no oblideu registrar-vos abans de la data límit d’inscripció (a sota escrita).
Tots els canvis o cancel·lacions s’han de comunicar per escrit a: masters@cartoon-media.eu
Nota sobre Intel·ligència Artificial:
Si us plau, tingueu en compte que l’ús d’una eina d’intel·ligència artificial ha de ser notificat a l’equip de CARTOON. Ha de ser clarament indicat als elements proporcionats.
Si tens dubtes, si us plau contacta amb: masters@cartoon-media.eu
Calendari:
- Data límit: 29 de gener de 2025.
- Informació de selecció: Setmana de 10 de febrer de 2025
- Data límit per a la retirada del projecte (després d’aquesta data no és possible sense càrrec de 400 euros): 14 de febrer de 2025.
- Data límit (participants amb projecte): 19 de febrer de 2025.
- Informació de contacte per a participants presentant un projecte a pitching: 21 de febrer de 2025.
- Data límit (participants sense projecte): 21 de març de 2025.
Cartoon Next de Cartoon compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.