L’Observatori Europeu de l’Audiovisual ha publicat el nou informe ‘Despesa dels serveis audiovisuals en continguts europeus originals‘, sobre les inversions en contingut original europeu per part dels canals de televisió i les plataformes globals d’streaming.
Se’n desprèn que les plataformes globals se centren més en el contingut no nord-americà, de manera que les inversions en originals europeus mantenen un creixement moderat.
Aquest nou informe constata que:
- La despesa total en obres originals europees (excloent els drets de notícies i esports) va ascendir a 22.000 milions d’euros el 2023, cosa que reflecteix un creixement més lent després del repunt posterior a la pandèmia. Als efectes d’aquest informe, Europa es refereix a la UE27, Albània, Armènia, Bòsnia i Hercegovina, Islàndia, Montenegro, Macedònia del Nord, la República de Moldàvia, Noruega, Sèrbia, Suïssa, Turquia, el Regne Unit i Ucraïna.
- La despesa de les plataformes globals d’streaming va augmentar un 34% el 2023 (enfront del 104% el 2022) fins a arribar als 5.700 milions d’euros i va representar el 26% de tota la despesa en contingut original europeu. Les inversions de les plataformes globals en contingut europeu original van continuar creixent a mesura que Europa capta una part creixent de les inversions de les plataformes globals en contingut.
- El Regne Unit i Espanya van representar conjuntament el 53% de la despesa global de les plataformes en contingut europeu original.
- La proporció de plataformes globals en la despesa total en contingut original és especialment elevada a Espanya (més del 50%) i, en menor mesura, a Itàlia i al Regne Unit.
- La proporció de la programació amb guió en la despesa de les plataformes en contingut original ha disminuït lleugerament amb el temps, però la programació amb guió encara representa la major part (80%).
- Entre el contingut amb guió, les sèries representen al voltant del 90% de les inversions de les plataformes globals enfront del 10% de les pel·lícules.
Consulteu i descarregueu-vos l’informe complet.