El cineasta francès Bertrand Bonello va rebre el passat mes d’octubre un dels Premis d’Honor de la 20a edició del Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya, CLAM, i vam tenir l’oportunitat d’entrevistar-lo.
Considerat un dels cineastes contemporanis més valents, tant per les seves decisions formals com pels candents temes socials que ha decidit afrontar, fa moure endavant la història de l’audiovisual. És director, guionista, productor i compositor de les seves pel·lícules i en el seu cinema és molt clara la seva formació i sensibilitat per la música.
Els festivals de cinema més prestigiosos del món han avalat la seva trajectòria: el seu debut com a cineasta, ‘Quelque chose d’organique‘ (1998), és seleccionat per Berlín, i poc després, ‘The Pornographer‘ (2001) guanya el premi Fipresci de la crítica a Canes. Allà mateix presenta ‘Tiresia‘ (2003), Casa de Tolerancia (2011), amb suport MEDIA, i Saint Laurent (2014), que també compta amb suport MEDIA i que va ser nominada posteriorment a 10 premis César i representant de França als premis Oscar.
Entre la seva filmografia figuren, a més, altres títols amb MEDIA, com ‘Nocturama’(2016) o ‘La Bestia’ (2023), presentada al festival de Venècia i un dels films més elogiats del darrer any. Tot aprofitant la seva estada a Manresa, amb motiu de la seva participació al Festival Clam, Bertrand Bonello va compartir amb nosaltres el seu procés creatiu, la importància de l’educació cinematogràfica, els perills de la Intel·ligència Artifical i l’ús narratiu de la música a les seves pel·lícules: “No utilitzo la música com a il·lustració, sinó d’una manera narrativa”.
Veieu-ne el vídeo a continuació:
Consulteu el vídeo del B2A amb Bertrand Bonello, cineasta francès
Consulteu la resta de B2A (Business to Audience) d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya