Europa Creativa MEDIA Business
Data límit: 09/01/2025
L'objectiu de l'acció MEDIA 360 és desenvolupar grans hubs audiovisuals capaços de proposar un conjunt estratègic d'activitats que responguin a les oportunitats i reptes clau a l'àmbit europeu. Per fomentar un enfocament coherent on els centres explotin les seves identitats i capacitats úniques, així com les economies d'escala, MEDIA 360 dona suport a un paquet d'activitats que implementen una visió i objectius compartits amb un impacte en tota la cadena de valor.
L'acció donarà suport a un paquet d'activitats que facilitin la creació, promoció i distribució de continguts europeus, i/o l'adopció de noves tecnologies o models de negoci per part del sector audiovisual. Les activitats tindran impactes en tota la cadena de valor (per exemple, suport als talents i habilitats, desenvolupament de mercats i treball en xarxa, suport a la innovació i la inversió privada, suport a les coproduccions internacionals, així com altres àrees rellevants) i seran implementades per organitzacions europees capaces d'atreure participants europeus i internacionals. Els sol·licitants hauran de presentar una estratègia integral i un paquet d'activitats coherent i seran capaços de demostrar el seu fort valor afegit i efecte estructurador a la indústria audiovisual europea.
Bases
Enllaç de la convocatòria a la FTOP
Sessió informativa
Convocatòria per a entitats (empreses privades, organitzacions internacionals, associacions, fundacions, professionals de la indústria audiovisual) que presentin una estratègia global integrada, amb un paquet d'activitats proposades, que demostri el seu fort valor afegit i el seu efecte estructurant per al conjunt de la indústria audiovisual europea.
S'admeten sol·licituds de sol·licitants únics (beneficiaris únics; s'admeten entitats afiliades, si cal), així com propostes presentades per un consorci d'almenys 2 sol·licitants (beneficiaris; entitats no afiliades).
Els projectes han de cobrir activitats en almenys dos dels segments següents:
1) Desenvolupament d'habilitats. Activitats de formació i mentoring per millorar la capacitat dels professionals de l'audiovisual per adaptar-se als nous processos creatius, desenvolupaments del mercat i tecnologies digitals que afecten tota la cadena de valor. Les activitats poden incloure entre altres: donar suport a nous processos creatius; l'aprofitament de la innovació digital en la producció i distribució audiovisual, l'adopció d'eines digitals per a la producció i distribució de videojocs; millora de l'explotació dels drets de PI; transició verda.
Les activitats poden prendre la forma d'aportacions físiques i/o en línia o, idealment, una combinació d'ambdues, oferint d'aquesta manera el suport continu de les habilitats.
Al final de la formació, els participants hauran de rebre un certificat en el qual s'especifiquen les competències adquirides.
Les beques han de representar almenys el 20% del nombre total de participants. Les beques s'han de concedir a participants procedents de països de baixa capacitat del Grup A i del Grup B[1] o d'un país que no concedeixi beques per a aquest tipus de formació o participants en qualsevol altra situació acreditada de necessitat de suport econòmic.
2) Mercats, activitats B2B i networking
Activitats i esdeveniments de networking del sector, físics, digitals o híbrids, centrats en l'intercanvi interempresarial entre professionals de l'audiovisual europeu, facilitant coproduccions i vendes i mostrant un efecte estructurador en l'ecosistema audiovisual europeu així com impacte en la promoció i vendes. d'obres audiovisuals europees als mercats globals.
No es consideren elegibles les activitats relacionades amb els següents tipus d'obres: emissions en directe, vídeos musicals, obres artístiques no narratives (inclosos, entre d'altres, vídeos artístics, vídeos experimentals, etc.), obres comercials i promocionals (inclosos, entre d'altres, anuncis publicitaris). ), reality TV i tertúlies.
3) Coproducció internacional entre una empresa amb seu en un país que participa a Europa Creativa MEDIA i una empresa amb seu en un país que no participa a MEDIA. Les activitats subvencionables consisteixen en la prestació de suport financer a tercers elegibles per a projectes subvencionables d'acord amb els criteris següents:
4) Aprofitar la innovació per augmentar la disponibilitat, la visibilitat i l'audiència de les obres europees en l'era digital i/o per augmentar la competitivitat o el procés d'ecologització de la indústria audiovisual europea. Les activitats elegibles també poden incloure activitats destinades a incubar, accelerar i escalar la innovació en els ecosistemes audiovisuals i de jocs.
5) Inversió privada
Tallers de suport, seminaris o tutorials que se centren en la importància de les inversions financeres, les diferents oportunitats disponibles i com aquestes poden beneficiar les empreses audiovisuals/de joc a llarg termini. Aquests esdeveniments també poden proporcionar una plataforma perquè les empreses audiovisuals i de jocs interactuïn amb experts financers i possibles inversors i comparteixin històries d'èxit d'empreses/continguts que s'han beneficiat d'inversions financeres, animant així altres persones a explorar aquestes oportunitats.
Els projectes també poden introduir altres activitats B2B sempre que s'ajustin als objectius de la convocatòria.
Una part substancial dels participants en els projectes proposats han de provenir d'un país participant a MEDIA diferent del país del sol·licitant.
Les sol·licituds han de presentar estratègies adequades per garantir una indústria més sostenible i més respectuosa amb el medi ambient i per garantir l'equilibri de gènere, la inclusió, la diversitat i la representativitat.
Com a part del compromís de la Comissió Europea amb la sostenibilitat, s'anima als sol·licitants a limitar les activitats de viatge al que sigui absolutament necessari per al compliment dels seus objectius de l'acció.
Els projectes han de complir els interessos i les prioritats polítiques de la UE.
El suport financer a tercers està permès en l'àmbit de la coproducció internacional i ha de complir amb el següent:
La vostra sol·licitud de projecte ha d'especificar clarament per què es necessita suport financer a tercers, com es gestionarà i proporcionar una llista dels diferents tipus d'activitats per a les quals un tercer pot rebre suport financer. La proposta també ha de descriure clarament els resultats que es volen obtenir.
Normalment, els projectes no han de superar els 36 mesos.
Les pròrrogues són possibles, si es justifiquen degudament justificades i mitjançant una modificació.
Publicació de la convocatòria: 26 de setembre de 2024.
Data límit de presentació de sol·licituds: 9 de gener de 2025 a les 17:00 (hora de Brussel·les).
Període d'avaluació: gener - abril de 2025.
Informació als sol·licitants: maig de 2025.
Signatura del conveni de subvenció: octubre de 2025.
Standard application form (CREA MEDIA) — el formulari de sol·licitud específic d'aquesta convocatòria està disponible al Sistema de presentació de sol·licituds
EU Financial Regulation 2018/1046
Rules for Legal Entity Validation, LEAR Appointment and Financial Capacity Assessment
EU Grants AGA — Annotated Model Grant Agreement
Funding & Tenders Portal Online Manual
Funding & Tenders Portal Terms and Conditions
Funding & Tenders Portal Privacy Statement
Content
European Co-development
(CREA-MEDIA-2024-CODEV)
Termini: 06/mar/2024
Content
European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2024-DEVMINISLATE)
Termini: 10/set/2024
Business
European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2024-FILMDIST)
Termini: 25/abr/2024
Audience
European VOD Networks and Operators
(CREA-MEDIA-2024-VODNET)
Termini: 09/abr/2024
Audience
Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)
Termini: 11/abr/2024
Audience
Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2024-CINNET)
Termini: 16/jul/2024
Cultura
Projectes de Cooperació Europea a petita escala
(CREA-CULT-2024-COOP-1)
Termini: 23/gen/2024
Cultura
Projectes de Cooperació Europea a Escala Mitjana
(CREA-CULT-2024-COOP-2)
Termini: 23/gen/2024
Cultura
Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)
Termini: 31/gen/2024
Cultura
Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)
Termini: 07/mar/2024
Cultura
Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)
Termini: 31/gen/2024
Content
European Slate Development
(CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)
Termini: 05/des/2024
Content
TV and online content
(CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)
1
2
Content
Video game and immersive content development
(CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)
Termini: 12/feb/2025
Audience
Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)
Termini: 27/mar/2025
Audience
Films on the Move
(CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)
1
2
Business
Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)
Termini: 16/gen/2025
Business
Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)
Termini: 24/abr/2025
Cultura
Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2025-LIT)
Termini: 11/feb/2025
Cross-Sectorial
NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)
Termini: 06/mar/2025
Cross-Sectorial
Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)
Termini: 24/abr/2025
Cross-Sectorial
NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)
Termini: 27/feb/2025
Cross-Sectorial
NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)
Termini: 27/feb/2025
Cross-Sectorial
NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)
Termini: 15/gen/2025