Suport i promoció del sector cinematogràfic i audiovisual europeu
La secció MEDIA del programa Europa Creativa dona suport a les indústries cinematogràfiques i audiovisuals europees per desenvolupar, distribuir i promocionar obres europees, tenint en compte l’entorn digital actual. A més,
Una nova estructura per a un nou programa
El 2021 va marcar no només el 30è aniversari de MEDIA, sinó també l’inici del nou programa Europa Creativa per al període 2021-2027. Per garantir més flexibilitat en les accions subvencionades i fomentar la cooperació entre les diferents parts de la cadena de valor audiovisual, les prioritats s’estructuren al voltant de 4 clústers.
La creació i producció de continguts d’alta qualitat és la base de la indústria audiovisual europea.
Com a reflex dels valors europeus, inclosa la diversitat, les obres europees són reconegudes i premiades a escala mundial. Cada any, MEDIA dona suport al desenvolupament de més de 400 pel·lícules, sèries de televisió, documentals i videojocs europeus.
Cooperació transfronterera
Aquest clúster se centra en accions amb un fort valor afegit europeu
Accions específiques de suport i els seus objectius
Les subvencions d’Europa Creativa MEDIA s’atorguen després de convocatòries competitives de sol·licituds, publicades al portal de licitacions i oportunitats de finançament de la Comissió Europea. Cal tenir en compte que les convocatòries tenen terminis de presentació i no estan obertes contínuament. Els ajuts esmentats anteriorment poden tenir una periodicitat anual o bianual, els beneficiaris/àries interessats/des han de consultar el Programa de Treball vigent per anticipar les subvencions disponibles.
El clúster empresarial de la secció MEDIA d’Europa creativa promou la innovació empresarial, l’escalabilitat i el talent a tota la cadena de valor de la indústria audiovisual europea.
El clúster empresarial promou la innovació empresarial, l’escalabilitat i el talent a tota la cadena de valor de la indústria audiovisual europea. Això és necessari a causa del creixement dels actors globals del sector i de la transformació digital. Cada any, MEDIA dona suport a la formació de més de 2.400 professionals i a la promoció i distribució de més de 300 obres audiovisuals.
Suport a la competitivitat, el talent i la col·laboració
Les accions d’aquest clúster tenen com a objectiu potenciar l’aprenentatge i l’intercanvi de coneixement per permetre que la indústria vagi més enllà dels seus territoris nacionals. Els objectius principals d’aquestes accions són els següents:
Accions específiques de suport i els seus objectius
L’Audience cluster connecta les obres audiovisuals europees amb el seu públic i dona suport al desenvolupament del públic a tot Europa i més enllà. Cada any, MEDIA dona suport a més de 1.100 cinemes de 34 països i arriba a 65 milions de persones a través de les fronteres.
Suport al creixement de l’audiència en múltiples plataformes
El sector ha estat testimoni d’un canvi progressiu del cinema a les plataformes en els últims anys, accelerat per la crisi de la COVID-19. Aquest clúster donarà suport a la indústria audiovisual per aprofitar i maximitzar les oportunitats que ofereix la transició digital per satisfer els hàbits de visualització del públic europeu. Les accions del clúster d’audiència donaran suport a maneres innovadores de relacionar-se amb l’audiència per tal d’aconseguir el següent:
Accions específiques de suport i els seus objectius
Un enfocament europeu comú de les principals qüestions de política audiovisual és essencial per consolidar el mercat únic audiovisual europeu.
Suport a la indústria audiovisual
L’objectiu del clúster de suport a les polítiques és promoure una política audiovisual europea holística mitjançant:
Content
European Co-development
(CREA-MEDIA-2024-CODEV)
Termini: 06/mar/2024
Content
European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2024-DEVMINISLATE)
Termini: 10/set/2024
Business
European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2024-FILMDIST)
Termini: 25/abr/2024
Audience
European VOD Networks and Operators
(CREA-MEDIA-2024-VODNET)
Termini: 09/abr/2024
Audience
Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)
Termini: 11/abr/2024
Audience
Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2024-CINNET)
Termini: 16/jul/2024
Cultura
Projectes de Cooperació Europea a petita escala
(CREA-CULT-2024-COOP-1)
Termini: 23/gen/2024
Cultura
Projectes de Cooperació Europea a Escala Mitjana
(CREA-CULT-2024-COOP-2)
Termini: 23/gen/2024
Cultura
Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)
Termini: 31/gen/2024
Cultura
Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)
Termini: 07/mar/2024
Cultura
Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)
Termini: 31/gen/2024
Content
European Slate Development
(CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)
Termini: 05/des/2024
Content
TV and online content
(CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)
1
2
Content
Video game and immersive content development
(CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)
Termini: 12/feb/2025
Audience
Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)
Termini: 27/mar/2025
Audience
Films on the Move
(CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)
1
2
Business
Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)
Termini: 16/gen/2025
Business
Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)
Termini: 24/abr/2025
Cultura
Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2025-LIT)
Termini: 11/feb/2025
Cross-Sectorial
NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)
Termini: 06/mar/2025
Cross-Sectorial
Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)
Termini: 24/abr/2025
Cross-Sectorial
NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)
Termini: 27/feb/2025
Cross-Sectorial
NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)
Termini: 27/feb/2025
Cross-Sectorial
NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)
Termini: 15/gen/2025