Notícies

Activitats i presència d’Europa Creativa MEDIA al Festival de San Sebastián

21/09/2023

La 71a edició del Festival de San Sebastián, que es durà a terme del 22 al 30 de setembre, així com la seva secció d’indústria comptaran amb diverses activitats organitzades per Europa Creativa MEDIA. 

Per primera vegada, es comptarà amb la presència de Renate Nikolay (Directora General Adjunta de DG Connect) durant el Festival. También Lucía Recalde (màxima responsable d’Europa Creativa MEDIA) visitarà l’esdeveniment. A més, es duran a terme diverses reunions amb el sector audiovisual i se signarà el primer contracte de l’eina financera MediaInvest.

REUNIONS AMB EL SECTOR AUDIOVISUAL DURANT EL FESTIVAL:

23 de setembre de 2023

15:45h – 17:15h: Reunió amb participants de la indústria audiovisual espanyola (Tancat). Organizat per la Comissió Europea (Europa Creativa MEDIA).

24 de setembre de 2023

15:00h – 16:00h: Diàleg amb els i les participants de la indústria audiovisual: taula rodona sobre inversió. Tabakalera – Sala Z (Tancat). Organitzat per la Comissió Europea (Europa Creativa MEDIA).

16:45h – 17:15h: InvestEU: Signatura d’acords financers (Tancat). Organitzat per la Comissió Europea (Europa Creativa MEDIA).

ESTAND D’EUROPA CREATIVA MEDIA:

Com en edicions anteriors, enguany l’oficina Europa Creativa MEDIA Euskadi comptarà també amb un espai propi al festival. Aquest estand estarà ubicat al recinte de l’Industry ClubKursaal, del 22 al 30 de setembre de 2023, en horari de 9:30h a 19.00h.

A més d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya, tambén hi assistiran representants d’Oficina MEDIA España i de las oficines MEDIA d’AndalusiaBèlgicaBulgària i Portugal. Gràcies a la presència de les oficines MEDIA tindreu l’oportunitat de conèixer les possibilitats que ofereix el sector audiovisual d’aquestes àrees

Productores, distribuïdores, cineastes, festivals i tots els professionals de l’audiovisual que estiguin interessats en col·laborar amb professionals d’aquests països tindran l’oportunitat de conèixer els responsables de les oficines a l’estand MEDIA situat al Kursaal. A més, us informarem sobre el calendari de le s convocatòries 2024, que es publicaran a finals d’aquest mes de setembre. 

NETWORKING AMB BÈLGICA:

Eguany comptarem amb Stephanie Leempoels i Jeroen Verhaeghe (responsables de les oficines d’Europa Creativa MEDIA de Bèlgica) durant el festival.

Ambdós estaran presents a l’esmentat estan de MEDIA. Bèlgica ofereix grans possibilitats de coproducció de sèries i pel·lícules d’alt nivell. A més, el festival comptarà amb una delegació important de productores belgues al fòrum de coproducció entre Europa i Amèrica Llatina.

Tots els interessats poden contactar amb Europa Creativa MEDIA Euskadi per concretar reunions sobre coproduir amb Bèlgicaa.gonzalez@europacreativaeuskadi.eu

AGENDA D’ACTIVITATS:

23 de setembre de 2023

Jornada sèries: Basat en fets reals. L’èxit dels biopics a la ficció serialitzada espanyola. 

Els relats basats en fets reals conviden l’espectador a submergir-se de ple en històries amb gran ressonància emocional. Dins aquest gènere, el biopic proporciona un nivell identitari encara més gran, ja que aposta per narracions sobre personatges immortalitzats per la cultura popular espanyola i mundial. Des de començament del 2023 es pot apreciar l’auge que aquest gènere, i també el de l’adaptació d’autobiografies, està tenint entre les sèries espanyoles, posicionant-se com a èxits tant en la crítica com entre l’audiència nacional i internacional. Tot i això, enmig d’aquesta tendència en augment, com aconsegueixen les productores captar l’interès entre la gran oferta? Quines són les dificultats a les quals s’enfronten aquests projectes pel que fa a la seva conceptualització i producció?

Moderació:

Hi participen:

25 de setembre de 2023

17:00h – 19:00h: Reunió amb participants de la indústria audiovisual espanyola (Tancat)

El departament d’indústria del Festival de Sant Sebastián col·labora amb entitats de l’àmbit cinematogràfic internacional per acollir grups de professionals que acudeixen a Sant Sebastián per conèixer el festival de primera mà, ampliar la seva xarxa de contactes i participar en les activitats d’indústria.

Com a participants del taller de coproducció internacional (David Aguilar, Peio Gutiérrez, Iñaki Sagastume, Lorea Intxausti, Iñaki Gómez, Mikel Huércanos, Ana Angulo, Aner Etxebarria, Hugo López, Marian Fernández i Marga Gutiérrez), organitzat per Europa Creativa MEDIA Euskadi i Tabakalera, podran participar el dilluns 25 de setembre al berenar que es durà a terme al claustre de San Telmo de 17:00 a 19:00 hores, on estaran presents les diferents delegacions que participen al Meet Them! i la iniciativa Focus on Brasil per poder fer networking amb les delegacions i productors i productores participants.

26 de setembre de 2023

Reunió de coordinació Oficines Europa Creativa Espanya (Esdeveniment tancat).

Les oficines d’Europa Creativa (Cultura Espanya i MEDIA Andalusia, Catalunya, Espanya i Euskadi) es reuniran per dur a terme la reunió de coordinació durant el Festival de San Sebastián.

28 de setembre de 2023

Zinemaldia Startup Challenge és un concurs de projectes empresarials estatals i europeus. Una iniciativa que aposta per fomentar nous projectes empresarials amb desenvolupaments tecnològics que tinguin aplicacions al sector audiovisual. El Governo Basco, a través del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente i SPRI, promou Zinemaldia Startup Challenge, iniciativa central de la jornada Zinemaldia & Technology, organitzada pel Festival de San Sebastián en col·laboració amb TECNALIAALÍA (Alianza Industrial Audiovisual) i Vicomtech.

Durant la jornada es presentaran les possibilitats financeres que ofereix Europa Creativa MEDIA per a aquesta part del sector audiovisual.

Com en anys anteriors, el passat mes de juny es va dur a terme l’assessoria per a projectes cinematogràfics amb vocació internacional, en col·laboració amb Tabakalera i el Festival de Cinema de Sant Sebastián. La iniciativa s’adreçava a productors/es amb projectes de llargmetratge en fase de desenvolupament o preproducció, amb l’objectiu d’orientar-los en la internacionalització dels seus projectes, així com en la recerca de nous socis durant la 71a edició del Zinemaldia.

En aquesta ocasió, es va comptar amb la participació d’Alba Sotorra com a tutora de les assessories.

Els projectes seleccionats van ser els següents: DESHIELO (Bixagu Entertainment), BLACK WATER (En Buen Sitio), CASITAS AZULES (Katz Estudio), SU Y LO (Zazpi t’erdi), CARO BASTIANO (Garabi Films) i LAS CIEGAS HORMIGAS (Lamia Producciones). Durante el Festival de San Sebastián comptaran amb l’assessorament d’Alba Sotorra per buscar contactes propicis per als seus projectes. 

A més, aquest any Europa Creativa MEDIA Euskadi ha organitzat un taller de pitching en col·laboració amb Tabakalera per poder donar suport als professionals a preparar els seus “pitch” per al Festival de Sant Sebastián. A la trobada es van tractar els principals aspectes a considerar abans de preparar qualsevol estratègia de pitch, però també elements, tècniques i pautes concretes a explorar i desenvolupar. Quan presentem un projecte públic, l’objectiu final és clar. Tanmateix, com s’hi arriba ens obre una enorme varietat de possibilitats de les quals som responsables i protagonistes. Álvaro Vega va ser el tutor d’aquest taller. Aquests van ser els projectes seleccionats: PERLA (Bixagu Entertainment), KRESAL USAINA (En Buen Sitio), CARO BASTIANO (Garabi Films), LAS CIEGAS HORMIGAS (Lamia Producciones), BIDE GUZTIAK IREKIAK DAUDE (Pimpi&Nella Films y Marmoka Films), LA PÉRDIDA DE LA MAGIA (Limbus Filmak) i IKUSEZINAK (Lotura Films). 

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

11/03/2025
TorinoFilmLab obre la convocatòria de TFL Next Green Narratives 2025 
TorinoFilmLab ha obert la convocatòria de TFL Next Green Narratives 2025. La data límit per presentar-s’hi és el 24 d'abril de 2025.
11/03/2025
Biennale College Cinema 2025 obrirà la convocatòria al maig
La 14a edició de Biennale College Cinema, el taller de formació superior de La Biennale di Venezia, obrirà la convocatòria el proper mes de maig. La data límit per presentar-hi projectes serà el 7 de juliol de 2025.
10/03/2025
El film amb suport MEDIA ‘Molt lluny’, de Gerard Oms, es presenta a Màlaga i clou el D’A Film Festival
'Molt lluny', l'òpera prima de Gerard Oms, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, es presentarà a la Secció Oficial del Festival de Màlaga i també serà la pel·lícula de cloenda del DA Film Festival de Barcelona.
10/03/2025
European Film Promotion organitza el Digi Mercado de Cine Europeo 2025, que connecta Europa amb Amèrica Llatina
European Film Promotion organitza el Digi Mercado del Cine Europeo 2025, que es duu a terme el 10 i 11 de març de 2025, i ofereix una oportunitat exclusiva per a 15 agències de vendes internacionals d'Europa per conèixer compradors llatinoamericans. Amb aquest format en línia, European Film Promotion (EFP) pretén aprofitar els esdeveniments de networking anteriors, mantenir contactes amb distribuïdors llatinoamericans i oferir un espai exclusiu i segur d'intercanvi entre socis.
07/03/2025
Finalitza el rodatge del film amb suport MEDIA ‘Salen las Lobas’, l’òpera prima de Claudia Estrada
El passat mes de febrer va finalitzar a Barcelona el rodatge del film amb suport MEDIA 'Salen las Lobas', òpera prima de la cineasta valenciana Claudia Estrada Tarascó, produïda per Alba Sotorra i Vampire Studio (Primavera Sound). També hi participen les productores Paloma Productions (Dinamarca) i Novak Films (Bèlgica).
07/03/2025
Maria Trénor, directora de ‘Rock Bottom’, guardonada als Cartoon Movie Tributes 2025 com a directora d’animació de l’any
L'animació europea ha tornat a celebrar els seus èxits destacats amb els premis Cartoon Tributes en el marc del Cartoon Movie, l'esdeveniment de pitching i coproducció de pel·lícules d'animació europees de CARTOON, que s'ha dut a terme del 4 al 6 de març a la ciutat francesa de Bordeus, amb el suport d'Europa Creativa MEDIA.
06/03/2025
4 projectes de llargmetratge amb participació catalana rebran suport d’Eurimages al màrqueting i desenvolupament del públic
El fons Eurimages ha fet pública la resolució de la primera convocatòria del nou suport al màrqueting cinematogràfic i desenvolupament del públic d'Eurimages.   Entre els beneficiaris figuren quatre projectes amb participació catalana.
06/03/2025
Eurimages obre la convocatòria de suport a la coproducció
Ja està oberta la convocatòria de sol·licituds de suport a la coproducció per a la data límit de l'1 d'abril a la Plataforma d'Enviaments de sol·licituds del fons Eurimages del Consell d'Europa.
06/03/2025
Nou informe de l’Observatori Europeu de l’Audiovisual sobre les dones professionals a la producció de ficció TV/SVOD europea
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual ha publicat el nou informe 'Dones professionals a la producció de ficció per a TV/SVOD europea (xifres de 2015-2023)'.
05/03/2025
CEE Animation Forum 2025 obre la convocatòria per inscriure projectes d’animació
La 13a edició de CEE Animation Forum, que es durà a terme del 4 al 6 de novembre de 2025 a Pilsen (República Txeca), ha obert la convocatòria de projectes fins al 30 d’abril de 2025. 

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2024-MARKETNET)

Termini: 18/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD Networks and Operators
(CREA-MEDIA-2024-VODNET)

Termini: 09/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)

Termini: 05/des/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content
(CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)

1r Termini: 05/des/2024
2n Termini: 14/05/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video game and immersive content development
(CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)

Termini: 12/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)

1r Termini: 20/mar/2025
2n Termini: 17/07/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)

Termini: 16/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2025-LIT)

Termini: 11/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)

Termini: 06/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Co-development
(CREA-MEDIA-2025-CODEV)

Termini: 26/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...