Notícies

Arriba la 2a edició de Flash Hub, congrés per a professionals de festivals i mostres de cinema

15/07/2024

El 17 i 18 de juliol de 2024 es duu a terme la segona edició de FFLASH-HUB, Film Festivals Learning and Sharing Hub. Un esdeveniment destinat a la formació, intercanvi d’experiències i creació de xarxa per impulsar el creixement, la internacionalització i l’enfortiment del sector.

La trobada, organitzada per Catalunya Film Festivals amb el suport de l’ICEC i de la nostra oficina, Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya, està destinada a professionals de totes les àrees dels festivals de cinema i de les indústries culturals relacionades amb el sector cinematogràfic i inclou conferències, tallers, taules rodones i espais de networking.

La segona edició de FFLASH-HUB presenta un format més pràctic, amb sessions enfocades a aprofundir sobre algunes qüestions d’interès general com el finançament de projectes culturals, la salut mental, els aspectes legals bàsics o els protocols contra els abusos, entre d’altres.

El programa de les jornades explorarà diferents itineraris per abordar les millors pràctiques de programació cinematogràfica, mercat audiovisual i sostenibilitat econòmica i mediambiental. A més, se centrarà en aspectes pràctics de la gestió de festivals de cinema i indústries creatives com el desenvolupament efectiu i sostenible d’esdeveniments, qüestions legals i de propietat intel·lectual, comunicació, màrqueting, relacions públiques i patrocini, entre d’altres.

Entre la programació destaca la col·laboració de la Catalunya Film Festivals amb l’Acadèmia del Cinema Català per a adaptar el protocol de prevenció de violències masclistes als festivals i mostres de cinema, tot iniciant un procés de diagnosi per detectar punts crítics i desenvolupar un protocol específic. També s’aprofundirà en la salut mental i el benestar als festivals de cinema, identificant perills, tot abordant la precarietat i presentant mesures de prevenció per promoure entorns de treball més saludables.

Un altre taller explorarà l’ús pràctic de la IA en projectes culturals, tot oferint eines concretes, centrant-se en l’automatització de treballs i les consideracions ètiques.

Com a tancament, s’examinarà el Pacte de Cultura Sostenible, tot destacant-ne els progressos i reptes en la implementació als festivals de cinema, tot compartint exemples concrets i proposant projectes futurs per avançar cap a una cultura més sostenible.

La trobada està destinada a professionals de totes les àrees d’aquests esdeveniments d’Espanya, Europa, dels països del Mediterrani i Iberoamericans. Després d’una primera edició amb gran èxit i interès, FFLASH-HUB es consolida com una oportunitat única per als professionals del sector dels esdeveniments culturals. Gràcies a una proposta formativa atractiva, formadors de primer nivell i una visió sostenible, FFLASH-HUB converteix durant dos dies Barcelona en l’epicentre del sector cultural d’àmbit internacional.

Consulteu-ne el programa.

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

14/03/2025
Comença el rodatge del film amb suport MEDIA ‘Mallorca Confidencial’, de David Ilundain
'Mallorca Confidencial', el tercer llargmetratge de David Ilundain, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament de Contingut, ha iniciat el rodatge a diverses localitzacions de la província de Barcelona i a l'illa de Mallorca.
14/03/2025
Participa al Marché du Film de Cannes 2025 amb MEDIA Stands
La propera edició del Marché du Film del Festival de Cannes es durà a terme del 13 al 21 de maig de 2025. Les inscripcions per participar-hi sota el paraigua de MEDIA Stands, i gaudir de descomptes i serveis, estan obertes fins al 7 d'abril.
13/03/2025
European Film Club organitza el Lux Watch Party Weekend
European Film Club organitza aquest cap de setmana el LUX Watch Party Weekend. Joves d'arreu d'Europa podran unir-se a les projeccions especials de dues pel·lícules nominades al LUX Audience Award del Parlament Europeu: 'Animal' i 'Intercepted.
13/03/2025
Àmplia presència de pel·lícules amb suport MEDIA al D’A Film Festival 2025
El D’A Film Festival Barcelona celebra la 15a edició del 27 de març al 6 d'abril de 2025. Entre la programació, figura una àmplia selecció de pel·lícules amb suport d’Europa Creativa MEDIA.
13/03/2025
Sessió informativa de la convocatòria MEDIA TV & Online Content a Series Mania
El proper dimecres 26 de març l'EACEA (Agència Executiva Europea d'Educació i Cultura) organitza una sessió informativa presencial sobre la convocatòria Europa Creativa MEDIA TV and Online Content 2025 en el marc del Series Mania.
11/03/2025
TorinoFilmLab obre la convocatòria de TFL Next Green Narratives 2025 
TorinoFilmLab ha obert la convocatòria de TFL Next Green Narratives 2025. La data límit per presentar-s’hi és el 24 d'abril de 2025.
11/03/2025
Biennale College Cinema 2025 obrirà la convocatòria al maig
La 14a edició de Biennale College Cinema, el taller de formació superior de La Biennale di Venezia, obrirà la convocatòria el proper mes de maig. La data límit per presentar-hi projectes serà el 7 de juliol de 2025.
10/03/2025
El film amb suport MEDIA ‘Molt lluny’, de Gerard Oms, es presenta a Màlaga i clou el D’A Film Festival
'Molt lluny', l'òpera prima de Gerard Oms, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, es presentarà a la Secció Oficial del Festival de Màlaga i també serà la pel·lícula de cloenda del DA Film Festival de Barcelona.
10/03/2025
European Film Promotion organitza el Digi Mercado de Cine Europeo 2025, que connecta Europa amb Amèrica Llatina
European Film Promotion organitza el Digi Mercado del Cine Europeo 2025, que es duu a terme el 10 i 11 de març de 2025, i ofereix una oportunitat exclusiva per a 15 agències de vendes internacionals d'Europa per conèixer compradors llatinoamericans. Amb aquest format en línia, European Film Promotion (EFP) pretén aprofitar els esdeveniments de networking anteriors, mantenir contactes amb distribuïdors llatinoamericans i oferir un espai exclusiu i segur d'intercanvi entre socis.
07/03/2025
Finalitza el rodatge del film amb suport MEDIA ‘Salen las Lobas’, l’òpera prima de Claudia Estrada
El passat mes de febrer va finalitzar a Barcelona el rodatge del film amb suport MEDIA 'Salen las Lobas', òpera prima de la cineasta valenciana Claudia Estrada Tarascó, produïda per Alba Sotorra i Vampire Studio (Primavera Sound). També hi participen les productores Paloma Productions (Dinamarca) i Novak Films (Bèlgica).

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2024-MARKETNET)

Termini: 18/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD Networks and Operators
(CREA-MEDIA-2024-VODNET)

Termini: 09/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)

Termini: 05/des/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content
(CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)

1r Termini: 05/des/2024
2n Termini: 14/05/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video game and immersive content development
(CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)

Termini: 12/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)

1r Termini: 20/mar/2025
2n Termini: 17/07/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)

Termini: 16/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2025-LIT)

Termini: 11/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)

Termini: 06/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Co-development
(CREA-MEDIA-2025-CODEV)

Termini: 26/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...