Europa Creativa ha publicat el Monitoring Report 2021-2022, que descriu com el programa ha contribuït a la recuperació post-Covid dels sectors culturals i creatius, incloses les notícies i els mitjans, alhora que els anima a ser més innovadors, més ecològics i inclusius.
L’informe de seguiment d’Europa Creativa 2021-2022 presenta els resultats de la tasca d’Europa Creativa a través de dades fàcils d’entendre, estudis de casos i cites per mostrar com funciona el programa en benefici dels sectors culturals i creatius i, en definitiva, per a tots els europeus.
Adaptació a reptes intensos
Els primers anys d’implementació del programa plurianual d’Europa Creativa (2021-2027) van ser intensos amb dos reptes immediats principals per abordar que van afectar els sectors culturals i creatius a Europa: la pandèmia de la COVID-19 i la guerra d’agressió russa a Ucraïna.
El programa s’ha adaptat, tot oferint nous programes de suport que ofereixen més oportunitats als artistes, professionals i organitzacions (la majoria són micro o petites organitzacions) per crear, cooperar, innovar i desenvolupar la seva carrera artística i internacional. Els primers resultats mostren la rellevància i l’impacte d’aquest suport per als professionals creatius i les empreses audiovisuals.
El nou programa Europa Creativa es va beneficiar d’un augment pressupostari del 67%, passant dels 1.460 milions d’euros per al període 2014-2020 a 2.440 milions d’euros per al 2021-2027. Un terç d’aquesta suma es va pressupostar per al període 2021-2022 per fer front als reptes que va crear la pandèmia de la COVID-19.
Cultura
El capítol de l’informe dedicat a l’eix de Cultura inclou:
- l’escala de les col·laboracions i el nombre d’organitzacions que hi participen amb el suport d’Europa Creativa
- Suport d’Europa creativa a la diversitat lingüística i cultural europea
- els premis i guardons atorgats a obres i projectes reconeguts d’alta qualitat
- el suport a la mobilitat d’artistes i professionals de la cultura
També presenta com les polítiques culturals més àmplies s’entrellacen en la implementació del programa, així com la forma en què la vessant de la cultura aborda les necessitats de determinats sectors específicament.
MEDIA
El capítol dedicat a la branca MEDIA inclou:
- nominacions i premis atorgats a obres i videojocs amb suport de MEDIA;
- projectes innovadors que aprofiten el potencial de les dades i les tecnologies de realitat estesa per crear contingut i atraure audiències
- públic que assisteix a festivals o mira pel·lícules als cinemes amb el suport de MEDIA.
Cross-Sectorial
El capítol dedicat a la vessant intersectorial ofereix una visió sobre:
- el nombre d’empreses i els préstecs que han contractat gràcies a l’ajuda del Fons de Garantia dels Sectors Culturals i Creatius del Fons Europeu d’Inversions per desenvolupar els seus projectes
- testimonis dels beneficiaris sobre com les subvencions van ajudar al seu desenvolupament
- primers resultats de les noves convocatòries d’organitzacions de mitjans de comunicació
Consulteu l’informe complet des d’aquest enllaç.