L’Observatori Europeu de l’Audiovisual ha publicat el nou informe ‘L’impacte de les entrades al cinema en l’ús de SVOD‘, sobre la relació entre el visionat de SVOD i les entrades al cinema. Segons es desprèn de l’informe, el 20% de les pel·lícules tenen un rendiment comparativament millor a SVOD que als cinemes.
Aquest informe, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, analitza la relació entre el visionat de SVOD i les entrades al cinema a 9 països de la Unió Europea.
Conclusions principals comparant el consum de pel·lícules als cinemes i a SVOD:
- Les pel·lícules produïdes a la UE tenen una proporció més gran de les entrades totals al cinema (28%) que la seva proporció de consum de SVOD (22%). Aquesta menor proporció a SVOD es deu al rendiment comparativament més baix de les pel·lícules nacionals de la UE, mentre que les pel·lícules de la UE no nacionals tendeixen a tenir un millor rendiment a SVOD que als cinemes.
- Les pel·lícules depenen molt més dels seus mercats nacionals als cinemes (84% de les entrades) que de l’SVOD (62% de les visualitzacions). Aquesta observació s’aplica a tots els països de la mostra, excepte Alemanya, on la proporció d’entrades al cinema no domèstic i de visualització de SVOD és similar.
- Sigui quin sigui l’origen de les pel·lícules, les pel·lícules amb un nombre més elevat d’entrades als cinemes representen una proporció comparativament més gran de les entrades totals al cinema que les pel·lícules més vistes a SVOD del total de visionats SVOD. Això probablement es deu a un nombre molt més elevat de pel·lícules disponibles a SVOD.
Conclusions principals sobre la correlació entre el consum de pel·lícules als cinemes i a SVOD
Un rendiment excel·lent als cinemes no significa automàticament un rendiment excel·lent a SVOD:
- La majoria dels 100 millors títols per entrades al cinema des de 1996 estan disponibles a SVOD. Tanmateix, menys del 20% d’aquests títols es troben entre les 100 pel·lícules més vistes a SVOD.
- Les millors pel·lícules de la UE disponibles des del 1996 són encara menys propenses a estar entre les pel·lícules de la UE més vistes a SVOD: hi ha menys pel·lícules de la UE disponibles a SVOD i, quan estan disponibles, amb prou feines entren entre les 20 primeres.
- Les pel·lícules que s’estrenen a les sales d’un país tenen un rendiment superior a l’SVOD en comparació amb les pel·lícules que no s’han estrenat a les sales. A tots els països de la mostra, les pel·lícules estrenes a les sales representen el 46% de les pel·lícules a SVOD però el 57% del temps de visualització. La “premium” per a estrenes en cinemes és especialment alta a Suècia i Dinamarca.
- El 60% de les pel·lícules van tenir un rendiment similar als cinemes i a l’SVOD, és a dir, per sota de la mediana dels dos cinemes i de l’SVOD, o per sobre de la mitjana dels dos cinemes i de l’SVOD.
- Per contra, només un nombre limitat de pel·lícules va tenir un millor rendiment a SVOD que als cinemes: el 20% de les pel·lícules de tots els orígens van tenir un rendiment per sota de la mitjana als cinemes però per sobre de la mitjana a SVOD.
TÍTOLS DE TOTS ELS ORIGENS: percentatge de títols per sobre i per sota de la mitjana d’entrades al cinema i la mitjana del temps de visualització a SVOD
En % i nombre de títols, pel·lícules produïdes l’any 1996 o posteriors, tots els orígens, tant estrenes de cinema com SVOD, UE9

Període de temps de les dades:
- El període de temps retingut per a SVOD és de l’1 de setembre de 2022 a l’1 de setembre de 2023.
- El termini retingut per a les entrades al cinema és:
- Per a la Part 1 (comparació entre les entrades al cinema i el consum de SVOD) de l’1 de gener de 2022 al 31 de desembre de 2022.
- Per a la part 2 (correlació entre les entrades al cinema i el consum de SVOD) del 1996 al 2023.

Consulteu i descarregueu-vos l‘informe complet.