Notícies

Publicada la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Journalism Partnerships – Pluralism 2025

24/10/2024

S’ha publicat la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Journalism Partnerships – Pluralism 2025 (CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM), destinada a donar suport al pluralisme dels mitjans de comunicació. La data límit de presentació de sol·licituds és el 27 de febrer de 2025.

L’acció sobre pluralisme s’adreça a organitzacions que puguin crear i distribuir fons a entitats de mitjans de comunicació en sectors d’especial rellevància per a la democràcia.

Sol·licitants elegibles

S’admeten sol·licituds de beneficiaris individuals, així com propostes presentades per un consorci d’almenys dos sol·licitants (beneficiaris, no entitats afiliades).

L’acció està oberta a organitzacions de la societat civil actives al sector dels mitjans de comunicació (associacions de mitjans, ONG, organitzacions sense ànim de lucre, organitzacions de la societat civil, autoritats públiques, organitzacions internacionals, universitats, centres de recerca, fons periodístics i organitzacions de formació centrades en els professionals dels mitjans de comunicació, etc.). Aquestes organitzacions han d’estar en condicions d’establir sistemes de suport a tercers adreçats als mitjans de comunicació, a les organitzacions i als periodistes, de manera que millorin els paisatges de mitjans pluralistes a tota la Unió.

Activitats elegibles

Les propostes han de posar en marxa esquemes de finançament per a entitats de mitjans de comunicació i periodisme independent. Es poden proposar activitats d’acompanyament. Les organitzacions sol·licitants haurien d’estar en condicions d’establir plans de finançament (suport a tercers) dirigits als mitjans de comunicació, organitzacions i, si cal, professionals, i de maneres que millorin els paisatges dels mitjans plurals a la Unió Europea. S’anima especialment a les organitzacions sense ànim de lucre i de la societat civil a sol·licitar-los.

Les activitats proposades s’han de centrar en els sectors dels mitjans d’informació d’especial rellevància per a la democràcia i la participació ciutadana, és a dir, el paper que tenen en la millora de la democràcia, la conformació del debat públic i l’aportació de beneficis als seus públics i comunitats, en lloc de centrar-se només en el benefici. Als efectes d’aquesta convocatòria, aquests sectors són concretament:

Els sol·licitants han de presentar, desenvolupar i implementar un esquema de finançament per a subvencions en cascada (és a dir, reatorgament / suport a tercers) per a mitjans de comunicació i organitzacions independents que actuen principalment en un o més d’aquests sectors. Cobriran tantes àrees i organitzacions de mitjans de comunicació com sigui possible.

Se centraran en activitats que contribueixin a mantenir, millorar o transformar el treball de les parts interessades. Les activitats poden consistir, entre d’altres, en:

La implantació d’un sistema de finançament és obligatòria. És possible complementar l’esquema de finançament amb activitats d’acompanyament, si escau i basant-se en una anàlisi de necessitats del/s subsector/s escollit/s. Aquestes activitats d’acompanyament poden incloure, per exemple, el desenvolupament d’estàndards deontològics i de governança, la preparació pressupostària, l’elaboració de criteris i indicadors que enmarquen el seu suport, repositoris de coneixements, assessorament legal o formació. La proposta ha d’explicar com funcionaran les activitats proposades per abordar els reptes identificats.

Les propostes s’han de centrar en la Unió Europea, i concretament en àrees amb poca provisió de notícies específiques descrites anteriorment o en mercats de mitjans on el pluralisme dels mitjans és tens. També es poden atendre les necessitats de les redaccions més petites.

Les activitats han d’incloure resultats concrets i establir indicadors de rendiment clars, objectivament verificables i quantificables a mig termini i al final del projecte. L’impacte estimat ha de ser més precís que la suma dels canals de distribució disponibles, i s’ha de justificar amb un pla de divulgació detallat així com una prova d’interès dels grups destinataris.

Tots els projectes han de respectar els estàndards de mitjans professionals àmpliament acceptats. Els estàndards escollits i el mecanisme pertinent per garantir-los s’han d’indicar a la proposta i confirmar-los amb una Declaració sobre normes i independència signada (annex al formulari de sol·licitud). En els casos de suport al treball editorial, els tercers han d’operar amb total independència editorial.

Totes les associacions haurien de considerar la petjada ecològica de les activitats que proposen i, si escau, descriure les estratègies per garantir uns sectors mediàtics més sostenibles i respectuosos amb el medi ambient.

Calendari

Documentació

Plantilles de formulari de sol·licitud

Standard application form

Declaration on standards and independence 

El formulari de sol·licitud i la Declaració sobre normes i independència específiques d’aquesta convocatòria estan disponibles al Sistema de presentació de sol·licituds.

Model Grant Agreements (MGA)

CREA MGA

Documents addicionals

CREA Annual Work Programmes

CREA Regulation 2021/818

EU Financial Regulation 2018/1046 

Rules for Legal Entity Validation, LEAR Appointment and Financial Capacity Assessment 

EU Grants AGA — Annotated Model Grant Agreement 

Funding & Tenders Portal Online Manual 

Funding & Tenders Portal Terms and Conditions 

Funding & Tenders Portal Privacy Statement

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

11/03/2025
TorinoFilmLab obre la convocatòria de TFL Next Green Narratives 2025 
TorinoFilmLab ha obert la convocatòria de TFL Next Green Narratives 2025. La data límit per presentar-s’hi és el 24 d'abril de 2025.
11/03/2025
Biennale College Cinema 2025 obrirà la convocatòria al maig
La 14a edició de Biennale College Cinema, el taller de formació superior de La Biennale di Venezia, obrirà la convocatòria el proper mes de maig. La data límit per presentar-hi projectes serà el 7 de juliol de 2025.
10/03/2025
El film amb suport MEDIA ‘Molt lluny’, de Gerard Oms, es presenta a Màlaga i clou el D’A Film Festival
'Molt lluny', l'òpera prima de Gerard Oms, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, es presentarà a la Secció Oficial del Festival de Màlaga i també serà la pel·lícula de cloenda del DA Film Festival de Barcelona.
10/03/2025
European Film Promotion organitza el Digi Mercado de Cine Europeo 2025, que connecta Europa amb Amèrica Llatina
European Film Promotion organitza el Digi Mercado del Cine Europeo 2025, que es duu a terme el 10 i 11 de març de 2025, i ofereix una oportunitat exclusiva per a 15 agències de vendes internacionals d'Europa per conèixer compradors llatinoamericans. Amb aquest format en línia, European Film Promotion (EFP) pretén aprofitar els esdeveniments de networking anteriors, mantenir contactes amb distribuïdors llatinoamericans i oferir un espai exclusiu i segur d'intercanvi entre socis.
07/03/2025
Finalitza el rodatge del film amb suport MEDIA ‘Salen las Lobas’, l’òpera prima de Claudia Estrada
El passat mes de febrer va finalitzar a Barcelona el rodatge del film amb suport MEDIA 'Salen las Lobas', òpera prima de la cineasta valenciana Claudia Estrada Tarascó, produïda per Alba Sotorra i Vampire Studio (Primavera Sound). També hi participen les productores Paloma Productions (Dinamarca) i Novak Films (Bèlgica).
07/03/2025
Maria Trénor, directora de ‘Rock Bottom’, guardonada als Cartoon Movie Tributes 2025 com a directora d’animació de l’any
L'animació europea ha tornat a celebrar els seus èxits destacats amb els premis Cartoon Tributes en el marc del Cartoon Movie, l'esdeveniment de pitching i coproducció de pel·lícules d'animació europees de CARTOON, que s'ha dut a terme del 4 al 6 de març a la ciutat francesa de Bordeus, amb el suport d'Europa Creativa MEDIA.
06/03/2025
4 projectes de llargmetratge amb participació catalana rebran suport d’Eurimages al màrqueting i desenvolupament del públic
El fons Eurimages ha fet pública la resolució de la primera convocatòria del nou suport al màrqueting cinematogràfic i desenvolupament del públic d'Eurimages.   Entre els beneficiaris figuren quatre projectes amb participació catalana.
06/03/2025
Eurimages obre la convocatòria de suport a la coproducció
Ja està oberta la convocatòria de sol·licituds de suport a la coproducció per a la data límit de l'1 d'abril a la Plataforma d'Enviaments de sol·licituds del fons Eurimages del Consell d'Europa.
06/03/2025
Nou informe de l’Observatori Europeu de l’Audiovisual sobre les dones professionals a la producció de ficció TV/SVOD europea
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual ha publicat el nou informe 'Dones professionals a la producció de ficció per a TV/SVOD europea (xifres de 2015-2023)'.
05/03/2025
CEE Animation Forum 2025 obre la convocatòria per inscriure projectes d’animació
La 13a edició de CEE Animation Forum, que es durà a terme del 4 al 6 de novembre de 2025 a Pilsen (República Txeca), ha obert la convocatòria de projectes fins al 30 d’abril de 2025. 

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2024-MARKETNET)

Termini: 18/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD Networks and Operators
(CREA-MEDIA-2024-VODNET)

Termini: 09/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)

Termini: 05/des/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content
(CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)

1r Termini: 05/des/2024
2n Termini: 14/05/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video game and immersive content development
(CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)

Termini: 12/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)

1r Termini: 20/mar/2025
2n Termini: 17/07/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)

Termini: 16/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2025-LIT)

Termini: 11/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)

Termini: 06/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Co-development
(CREA-MEDIA-2025-CODEV)

Termini: 26/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...