La propera edició de Sunny Side of the Doc, que es durà a terme del 24 al 27 de juny de 2024 a La Rochelle, França, té oberta la convocatòria de projectes documentals. La data límit per presentar-s’hi és el 14 de març de 2024.
Aquest mercat compta anualment amb l’assistència de més de 300 professionals internacionals i claus en la presa de decisions de la indústria que representen les principals organitzacions de difusors (canals de televisió i plataformes), fundacions, agents de vendes internacionals i altres finançadors, que busquen històries impactants. Presentar-se a Sunny Side of the Doc és l’oportunitat per arribar a futurs socis.
Quins són els beneficis que obtindràs?
Entre els beneficis clau s’inclouen: accedir a una audiència professional qualificada i diversa, tenir tutories amb experts de la indústria, signar possibles acords de finançament, trobar nous socis i tancar reunions per a possibles discussions de coproducció i molt més.
Les sessions de pitch es duran a terme a La Rochelle, França. Aquells que no puguin viatjar al país podran fer una presentació en línia. Siguis on siguis tindràs les mateixes possibilitats.
Aquest mercat ofereix set sessions de pitch:
- Ciència. Per a tota mena de projectes, des de ciència dura fins a la ciència popular.
- Naturalesa i conservació. Història natural, medi ambient i històries vinculades amb el clima.
- Canvi climàtic. Actualitat, investigació, temes socials i d’interès humà.
- Història.
- Art i cultura.
- Noves veus. Per a cineastes emergents i creadors de contingut amb primer o segon projecte (més de 50 minuts o sèries) que tinguin potencial internacional. Històries inspirades en temes poc exposats.
- Campanyes d’impacte. Per a temes altament socials, polítics, ambientals o que ofereixin una nova visió que vulguis compartir per generar consciència i desencadenar un canvi social. Aquesta sessió cerca aquest tipus d’activisme.
Quins projectes són elegibles?
- Tots els formats de documental són benvinguts (llargmetratge o sèrie).
- Tots els talents es poden postular, ja sigui amb molta experiència o no: cineastes, productors/es i guionistes.
- Els projectes han d’estar en etapa de desenvolupament avançat (no en postproducció ni amb rodatge gairebé completat).
- Els projectes han de comptar almenys amb la confirmació financera d’un soci extern (difusor de televisió, plataforma, agent de vendes internacionals, fons de suport, fundació, crowdfunding, etc.).
- Oberts a tots els països.
- Les sol·licituds s’han de presentar en anglès.
Quins són els criteris d’avaluació?
Els projectes seran qualificats per un jurat de professionals de la indústria, que es basarà en els criteris següents:
- Poder i originalitat de la història i de l’storytelling.
- Rellevància internacional i potencial de coproducció internacional.
- Viabilitat financera.
- Sense ser un requisit previ, es tindran en compte elements, com ara estratègies d’impacte o certificats de sostenibilitat.
Com és el procés de pitching?
Abans de l’esdeveniment:
- Selecció: per a cadascuna de les sessions de pitch esmentades. Se seleccionaran sis projectes.
- Compromís: els projectes seleccionats han de comprometre’s a registrar-se (si compres un passi de Pitch Submission, hauràs d’adquirir també el Market Pass).
- Tutoria: a cadascun dels 42 projectes seleccionats en total se’ls oferiran sessions de mentoria amb experts de la indústria per preparar el vídeo pitch que haurà d’enviar-se abans del 7 de juny de 2024.
Durant l’esdeveniment, la presentació del projecte consisteix a:
- Vídeo de presentació de cinc minuts pregravat (que inclogui un tràiler) que es transmetrà de manera presencial i en línia.
- Presentació en directe de dos minuts que se centrarà en aspectes de producció (estat de producció, finançament assegurat i en recerca, expectatives del pitch, etc.).
- Sessió de preguntes i respostes (Q&A) de set minuts amb ‘decisions makers’ que serà guiada per moderadors experimentats. Els ‘decisions makers’ i els productors seleccionats podran assistir de manera presencial o en línia.
- Reunions individuals a mida: Almenys es faran tres reunions individuals amb ‘decisions makers’ organitzades d’acord amb una llista de necessitats que s’endinsin en necessitats creatives i financeres.
- Premis: Els millors projectes presentats seran elegits per un jurat d’experts de la indústria. Seran set premiats que rebran, cadascun, un premi en efectiu, dotat pels respectius patrocinadors: 3.000 euros (Ciència, Història, Art i Cultura, Natura i Conservació, Temes Globals) i 2.000 euros (Noves Veus i Campanyes d’Impacte).
- Publicació: La informació sobre els projectes seleccionats es publicarà als mitjans de Sunny Side of the Doc i es posarà a disposició de compradors i delegats registrats, inclosa en un guia oficial de seleccions.
Després de l’esdeveniment:
El compromís de Sunny Side of the Doc va més enllà de les sessions de pitch, ja que tenen com a objectiu donar suport al desenvolupament dels projectes fins a la distribució internacional. Observatory Projects permet a l’organització monitoritzar i veure el progrés dels projectes i compartir els èxits amb una comunitat de documental internacional.
Els projectes seleccionats han de complir les sol·licituds de l’organització i incloure crèdits i el logotip quan sigui necessari.
Tarifes:
Market Pass: 490 euros (Early Bird abans del 29 de febrer de 2024), Regular 540 euros, Last minute 590 euros.
Pitch Submission: 90 euros.
Podeu registrar-vos-hi aquí.
Reviseu la documentació necessària per presentar el vostre projecte aquí.
Data límit: 14 de març de 2024, 12.00h.
Sunny Side of the Doc compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.